1. Túl sok Facebook poszt
Ha te is azok közé tartozol, akik az ebédjüktől kezdve, az aznapi szettjükön keresztül, egészen az esti fogmosásig mindent megoszt, talán kicsit csökkentened kellene a jelenlétedet a közösségi médián.
Egy 2013-as felmérés ugyanis azt találta, hogy a túl sok képfeltöltés a Facebook-ra, negatív hatással lehet a valós kapcsolatainkra. Szakértők szerint, nem csak távoli ismerőseink, hanem közeli barátaink és családtagjaink számára sem szimpatikus, ha valaki non-stop jelen van a közösségi oldalon. Gondolod át jól, mit osztasz meg!
2. Túl sok, vagy túl kevés ismerős
A Michigan Egyetem 2008-as vizsgálatában egyetemistáknak mutattak fiktív Facebook profilokat, amiket alapján véleményezniük kellett az embereket. Az eredmények azt mutatták, hogy legjobban azokkal szimpatizáltak, akiknak körülbelül 300 ismerősük volt a Facebook-on, ha jóval több, vagy sokkal kevesebb volt az ismerősök száma a személyek kedvelhetősége sokat csökkent. Szakértők szerint ez azért lehetett így, mert azok akiknek „túl sok” ismerősük van, olyan benyomást alakíthatnak ki, hogy, mint akik válogatás nélkül bárkit ismerősnek jelölnek, vagy épp visszaigazolnak. Ugyanakkor az igazsághoz hozzátartozik, hogy a felmérés idején a résztvevő alanyok nagy részének kb. 300 ismerőse volt akkoriban a Facebook-on, ha mondjuk a vizsgálatot ma végeznék ez az átlag nagyjából valószínűleg már más szám körül lenne.
3. Túl személyes tartalom megosztása
Törekedj rá, hogy megtaláld az egyensúlyt, mennyit árulsz el magadról és másokról. Túlságosan személyes, vagy épp intim részletek nyilvánosságra hozatala indiszkréciónak minősülhet és jelentősen ronthatja a megítélésedet.
4. Mások faggatása
Ennek a pontnak a kölcsönösség a kulcsa. Vagyis a lényeg, hogy ne bombázz valakit kérdésekkel, miközben Te szinte semmit sem árulsz el magadról. Hisz az emberek általánosságban akkor érzik komfortosan magukat, ha egy adott helyzetben egyenlők vagyunk, személyes véleményük felfedésekor, viszonzást várnak el.
5. „Túl közeli” profilkép
Egy kaliforniai kutatás szerint, azokat a profilképeket, amik nagy totálban csak az arcot mutatják érdemes lecserélni. Az találták, hogy azokat a fotóknak tulajdonosát, amik kb. 45 cm-ről mutatják meg az illető arcát, a megítélők kevésbé megbízhatónak, kompetensnek és kevésbé vonzónak tartották.
6. Érzelmek elrejtése
Az emberek többsége nem megy bele válogatás nélkül közeli kapcsolatokba. Általában olyanok társaságát keressük, akik viszonozzák érzelmi befektetéseinket. Mikor azt érezzük, a másik nem mutatja ki az érzéseit, azt úgy értékelhetjük, mintha nem is érdekelnénk. Az őszinte, mély kapcsolatokhoz legjobb stratégia tehát, ha megosztjuk érzéseinket egymással.
7. Túl jó magaviselet
Logikusnak tűnhet, ha kedvesek és empatikusak vagyunk, akkor mások jobban fognak kedvelni minket. Egyes kutatók azonban rácáfolnak erre.
Egy 2010-es, Washington egyetemen végzett kutatásban arra kérték a vizsgálati alanyokat, hogy játszanak videójátékot öt fős csoportokban, másik négy emberrel, akik a kutatás vezetők instrukcióit követték. A beavatottaknak azt mondták, hogy tanúsítsanak altruista, önzetlen magatartást és mondjanak le a győzelemről mások kedvéért. Később azonban kiderült, a vizsgálati személyek nagy rész nem akarna újra egy csapatban lenni az altruista személyekkel. Ezt többen azzal indokolták, hogy az önzetlenségük, saját rossz tulajdonságaikra irányította a figyelmüket.
8. Álszerénység
Egy tanulmányban egyetemistákat arra kértek, hogy válaszoljanak egy állásinterjún arra, mi a legnagyobb gyengeségük. A megkérdezettek több mint háromnegyede valamilyen álszerény válasszal állt elő, mint például, maximalizmus, vagy a feladatok túl komolyan vétele. Ezek valójában nem igazán minősülnek gyengeségnek, viszont tipikus példái annak, mikor valaki olyan helyzetben is fényezni akarja magát, mikor ez nem indokolt. Arról nem is beszélve, hogy munkáltatók is többre értékelik az őszinteséget.
9. Túl sok stressz
Sose mutasd ki, hogy izgulsz, vagy stresszelsz valami miatt, mert ez is befolyásolja a rólad kialakult képet. Egy 2013-as kutatásban a résztvevőknek nőkről mutattak videókat, mindennapos helyzetekben, mint munkahely, vagy gyermeknevelés. Eközben háromféle verítéket kellet megszagolniuk, az egyik edzés közbeni, a második stresszes szituációban, a harmadik szintén stresszhelyzetben keletkezett, de ezt dezodorral tompították. A résztvevőket arra kérték, az alapján ítéljék meg a videón szereplő nőt, hogy mennyire magabiztos, kompetens és megbízható. Az eredmények azt mutatták, hogy azokat a nőket ítélték meg a legnegatívabban, akiket a stressz –eredetű izzadtság szimatolása alatt láttak.
10. Kevés mosoly
Egy tanulmányban 100 nőnek mutattak képet egy nőről 4 különböző pózban. Az elsőn mosolyog és a testtartása nyitott, a másodikon mosolyog, de testtartása zárt, a harmadikon nem mosolyog és nyitott a testtartása, a negyediken pedig nem mosolyog és zárt a testtartása. Az eredmény az volt, hogy a testtartástól függetlenül a mosolygó nőt tartották a legszimpatikusabbnak. Plusz, bizonyított, hogy ha az első találkozás alkalmával rámosolyogsz a másikra, nagyobb valószínűséggel fog később is emlékezni Rád.
11. Mikor úgy teszel, mintha nem kedvelnéd
Hallottad már, ha azt gondoljuk, hogy valaki kedvel minket, mi is elkezdjük kedvelni őt? Továbbá mikor azt szeretnénk, hogy mások elfogadjanak minket, szívélyesebben bánunk velük, növelve ezzel, annak esélyét, hogy valóban szimpatikusnak tartsanak bennünket. Szóval akkor is, ha nem vagy biztos abban, hogy a másik mit érez veled kapcsolatban, mutasd azt, hogy szimpatizálsz vele, valószínűleg viszonzásra találsz.
12. Nehezen kiejthető név
Igen. Ez nem teljesen fair. De a tudomány állása szerint, a komplikált, vagy ritka vezetéknevű embereket általában negatívabbnak ítéljük meg. Egy kitalált választás során a megkérdezettek többsége alkalmasabbak tartották a könnyebben kiejthető nevű jelöltet, mint kacifántos nevű ellenfelét.
13. Dobálózás nagy nevekkel
Feltételezhetjük, hogy például annak megemlítése, hogy egy hírességgel egy iskolában végeztünk lenyűgözően hathat, de nem így van. A Zürich-i egyetem 2009-es tanulmánya alapján az ilyen jelegű nagyzolás ellenérzést vált ki másokból. A vizsgálatban arra kérték a résztvevőket, hogy e-mailezzenek valakivel. Néhány levelezőpartner, említést tett arról, hogy együtt edzett Roger Federerrel, sőt barátok is, mások azt írták Federer rajongók, és voltak, akik egyáltalán nem említették a teniszcsillagot. Az eredmények azt mutatták, hogy minél erősebbnek bizonyult a feltételezett kapcsolat a hírességgel, annál kevésbé tartottál szimpatikusnak a levelezőpartnert.
Forrás: Businessinsider