Rétvári Bence megjegyezte: egy nehezebb és egy jobb helyzetű iskola “ugyanazt a tartalmat ugyanazokkal az impulzusokkal tudja ugyanabban a digitális környezetben átadni”, az oktatási anyagok pedig a határon túl, akár a diaszpórában élő magyar gyermekek számára is elérhetők.
Ami a nemzeti köznevelési portálra felkerül, az mind ingyenesen elérhető tartalom, mert a közjót építi, a közös tudásunk része – hangsúlyozta az államtitkár, fontosnak nevezve, hogy így a korábbinál sokkal többen juthatnak hozzá ezekhez az anyagokhoz.
A digitális tananyagok a digitális nemzetegyesítésnek is fontos részei – fogalmazott Rétvári Bence, aki kiemelte a közös tudás, műveltség összekötő erejét.
Teljes körű szakmai egyetértés övezi a tavaly elfogadott stratégiát
Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos közölte: a kormány által tavaly elfogadott digitális oktatási stratégia kidolgozását és végrehajtását teljes körű szakmai egyetértés övezi. Hozzátette, hogy a világ kevés államában van ilyen program.
Hangsúlyozta: a kormányzat szándéka az, hogy minden magyar polgár a digitális átalakulás nyertesévé váljon, a folyamat során pedig ne keletkezzenek újabb, ezúttal digitális megosztottságok.
Tanulók táblagépen dolgoznak az Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Általános Iskolájának 8. d osztályában Egerben 2012. november 27-én. A Szinva Net Informatikai Kft., az Eszterházy Károly Főiskola és a Nemzeti Tankönyvkiadó sajtótájékoztató keretében közösen bemutatta az első olyan általános iskolai osztályt, amelynek diákjai táblagépeken digitális tankönyvekből tanulnak. (MTI Fotó: Komka Péter)
Két-három év múlva az eszközellátottság tekintetében nem lehet majd a magyar köznevelési, szakképzési intézményekre ráismerni – jelentette ki a miniszterelnöki biztos, megjegyezve, hogy a hazai rendszer büszkén vállalhatja az összevetést az osztrákkal, a hollanddal vagy a finnel.
45,3 milliárd forintból hajtanak végre informatikai eszközbeszerzést
Solti Péter, a Klebelsberg Központ elnöke az eseményen arról beszélt, hogy egy tavaly indult, 2020-ban záruló uniós projekt keretében 45,3 milliárd forintból hajtanak végre 70 ezer informatikai eszköz beszerzéséből, pedagógiai módszertani programokból és wifi-hálózatok kiépítéséből álló fejlesztést.
Hozzátette: a közép-magyarországi régióban ezt 7,5 milliárdos hazai forrásból finanszírozott program egészíti ki.
Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ divízióvezetője a sajtótájékoztatón közölte, jövő pénteken a Budapesti Műszaki Egyetem informatikai karának épületében három helyszínen, 35 előadóval 32 digitális mintaórát mutatnak be az érdeklődő diákoknak, pedagógusoknak és szülőknek.
Kitért arra, hogy a program októberben jövő áprilisig tartó, minden tankerületet érintő országjárásra indul.
[interestingbar group=”interesting”]